– Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miechowie informuje, że dn. 12.08.2022 r. weszła w życie ustawa o dodatku węglowym.

Zadanie to będzie realizowane przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miechowie. Informacje
o wzorze wniosku opublikujemy po ogłoszeniu rozporządzenia Ministra Klimatu
i Środowiska w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku węglowego.

Dodatek węglowy przysługuje osobie w gospodarstwie domowym, w przypadku gdy głównym źródłem ogrzewania gospodarstwa domowego jest kocioł na paliwo stałe, kominek, koza, ogrzewacz powietrza, trzon kuchenny, piecokuchnia, kuchnia węglowa lub piec kaflowy na paliwo stałe, zasilane paliwami stałymi, wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków, o której mowa w art. 27a ust.1 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków (Dz. U. z 2022 r. poz. 438, 1561 i 1576).

Przez paliwa stałe rozumie się:

  • węgiel kamienny,
  • brykiet lub pelet zawierające co najmniej 85% węgla kamiennego.

Informujemy, że dana osoba może wchodzić w skład tylko jednego gospodarstwa domowego.

Przez gospodarstwo domowe, rozumie się:

1) osobę fizyczną samotnie zamieszkującą i gospodarującą (gospodarstwo domowe jednoosobowe) albo

2) osobę fizyczną oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące (gospodarstwo domowe wieloosobowe).

Terminy składania wniosków:

Wnioski o dodatek węglowy można składać do 30 listopada 2022 r. osobiście ( w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Miechowie) bądź za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej (wniosek musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym bądź uwierzytelniony profilem zaufanym).

Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Miechowie ul. Szpitalna 1, 32-200 Miechów, pod nr tel.41 38 211 65 lub gops@gops.miechow.pl.

Do góry