Informujemy, iż z dniem 3 listopada 2022 r. weszła w życie Ustawa z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych. Do zakupu preferencyjnego uprawniona jest osoba fizyczna w gospodarstwie domowym, która spełnia warunki uprawniające do dodatku węglowego, o którym mowa w art.2 ust. 1 Ustawy z dnia 5 sierpnia 2022 r. o dodatku węglowym.
Warunki zakupu preferencyjnego przedstawiają się następująco:
1. Proponowane asortymenty to groszek oraz orzech (węgiel nie będzie workowany);
2. Przewidywane ilości możliwe do zakupienia przez gospodarstwo domowe w ramach zakupu preferencyjnego do 1,5 tony do 31 grudnia 2022 i 1,5 tony od 1 stycznia 2023 r.
3. Gmina sprzedaje paliwo stałe – węgiel w ramach zakupu preferencyjnego po cenie nie wyższej niż 2000 zł brutto;
4. Do ceny wskazanej w punkcie 3 nie jest wliczony koszt transportu paliwa stałego z miejsca składowania w gminie do gospodarstwa domowego – będzie to stanowiło dodatkowy koszt zakupu węgla przez gospodarstwo domowe.
Składanie wniosków:
Mieszkańcy Gminy Miechów zainteresowani kupnem węgla, zobowiązani są do złożenia wniosku o zakup preferencyjny paliwa stałego dla gospodarstw domowych.
Wnioski można złożyć: za pomocą Platformy ePUAP (/5ke58ly9d6/skrytka), osobiście na dzienniku podawczym Urzędu Gminy i Miasta w Miechowie lub za pośrednictwem operatora pocztowego. Wzór wniosku dostępny jest w załączniku (pod tekstem) lub w wersji papierowej – w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta w Miechowie.
Wniosek o zakup składa się na piśmie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344).
W przypadku złożenia wniosku o zakup za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek o zakup opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Weryfikacja wniosków i procedura postępowania:
Wnioski podlegają weryfikacji, w szczególności w zakresie wypłacenia na rzecz gospodarstwa domowego,
w skład którego wchodzi wnioskodawca, dodatku węglowego.
Po pozytywnej weryfikacji wniosku mieszkaniec zostanie poinformowany (mailowo lub telefonicznie) o cenie za zamówiony asortyment oraz terminie dokonania wpłaty (w kasie Urzędu lub na wskazane konto Gminy). Po uiszczeniu należnej opłaty mieszkaniec otrzyma potwierdzenie wydane przez UGiM w Miechowie, na podstawie którego będzie uprawniony do odbioru węgla we wskazanych punktach na terenie Gminy Miechów.
Uwaga! Urząd Gminy i Miasta w Miechowie nie pokrywa ani nie organizuje odbioru zamówionego węgla z punktu wskazanego na terenie gminy.
Więcej informacji:
Ustawa z dnia 27 października 2022 r. o zakupie prewencyjnym paliwa stałego da gospodarstwa domowego