Ogłoszenie o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Miechowie
Ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze
Inspektor ds. obsługi systemu operacyjnego i weryfikacji świadczeń Pomocy Społecznej
1. Wymagania niezbędne:
- Obywatelstwo polskie
- Wykształcenie wyższe
- Niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie
- Nieposzlakowana opinia
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z praw publicznych
- Udokumentowany co najmniej roczny staż pracy w jednostkach pomocy społecznej
- Znajomość ustawy o pomocy społecznej z dnia 12 marca 2004 r. (t.j.
Dz. U. z 2020 r. poz. 1876 ze zm.) - Bardzo dobra znajomość procedur administracyjnych, instrukcji kancelaryjnej, przepisów z zakresu ustaw o samorządzie gminnym, o pracownikach samorządowych, o finansach publicznych.
2. Dodatkowe wymagania:
- Doświadczenie zawodowe: co najmniej roczny straż pracy na stanowisku związanym z weryfikacją świadczeń Pomocy Społecznej.
- Znajomość obsługi systemu operacyjnego HELIOS.
- Dobra organizacja pracy.
- Umiejętność pracy zespołowej.
- Znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem administracji samorządowej.
- Umiejętność posługiwania się poczta elektroniczną, ePUAP, i urządzeniami biurowymi.
- Znajomość MS Office oraz obsługa specjalistycznych programów komputerowych, Emp@tia. Exel.
- Samodzielność, asertywność, odpowiedzialność, komunikatywność.
3. Zakres wykonywanych zadań:
- Rejestrowanie wniosków o udzielenie świadczeń z pomocy społecznej w Systemie Informatycznym Helios.
- Współpraca z przełożonym i pracownikami socjalnymi ds. świadczeń w zakresie uzgadniania i weryfikowania dokumentacji podopiecznych przedłożonej do wprowadzenia do systemu dziedzinowego Helios, w tym również danych adresowych oraz kont bankowych Klientów.
- Współpraca z zespołem ds. finansowo-księgowych, przekazywanie list wypłat do realizacji zespołu, dokonywanie uzgodnień w zakresie dyspozycji środków finansowych przewidzianych do wypłaty.
- Wprowadzenie do bazy Systemu Informatycznego Helios wywiadów środowiskowych i ich aktualizacji oraz pracy socjalnej.
- Merytoryczne opracowanie projektów decyzji w Heliosie przyznających świadczenia po wstępnej weryfikacji akt sprawy i zatwierdzeniu planu pomocy przez osoby uprawnione.
- Tworzenie w Heliosie harmonogramów wypłat i realizacji świadczeń.
- Przekazywanie sporządzonych wydruków decyzji do podpisu Kierownika lub innej upoważnionej osobie.
- Prowadzenie rejestrów poszczególnych świadczeń z pomocy społecznej.
- Generowanie list świadczeń z pomocy społecznej oraz dokonywanie innych czynności związanych z przygotowaniem danych do wypłaty świadczeń.
- Składanie zapotrzebowania o środki na wypłatę świadczeń z pomocy społecznej na kolejny miesiąc.
- Sporządzanie dla zespołu ds. finansowo-księgowych przewidywanego, miesięcznego wykonania wydatków, wynikające z wydanych decyzji na zadania z zakresu pomocy społecznej, według klasyfikacji.
- Przetwarzanie danych w systemie informatycznym.
- Przygotowywanie do archiwizacji prowadzonej przez siebie dokumentacji.
- Weryfikacja prawidłowego i terminowego obiegu dokumentów na zajmowanym stanowisku.
- Ścisła współpraca z zespołem ds. finansowo-księgowych w zakresie wpływających zwrotów świadczeń.
- Sporządzanie dla zespołu ds. finansowo-księgowych projektu budżetu na realizację zadań z pomocy społecznej.
- Niezwłoczne zgłaszanie przełożonemu wszelkich problemów technicznych związanych z procedurą wdrażania danych klientów lub ich modyfikacji w zakresie opracowywania i przyznawania świadczeń z pomocy społecznej.
4. Informacja o warunkach pracy
- Miejsce pracy: Ośrodek Pomocy Społecznej w Miechowie na I piętrze budynku.
- Stanowisko pracy: Stanowisko pracy związane jest z pracą przy komputerze oraz z innymi urządzeniami biurowymi.
- Wymiar etatu: pełny etat.
5. Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- CV,
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- kserokopie świadectw pracy,
- kopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie,
- inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach zawodowych,
- podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i o korzystaniu z pełni z praw publicznych,
- podpisane oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe, a w przypadku wybranej osoby zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego,
- podpisaną klauzulę informacyjną stanowiącą załącznik do niniejszego ogłoszenia.
Wszystkie dokumenty muszą być sporządzone w języku polskim, w formie umożliwiającej ich odczytanie.
Wymagane dokumenty aplikacyjne list motywacyjny, szczegółowe CV powinny być podpisane własnoręcznie, opatrzone klauzurą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz.U. z 2019 r. poz. 1781).”
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Ośrodku Pomocy Społecznej w Miechowie pok. Nr 5 (Dziennik podawczy) lub przesłać pocztą na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, 32-200 Miechów, ul. Szpitalna 1 w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem i nazwiskiem oraz adresem zwrotnym i dopiskiem: „Nabór na wolne stanowisko urzędnicze – Inspektor do spraw obsługi systemu operacyjnego i weryfikacji świadczeń Pomocy Społecznej”, w terminie do dnia 22 listopada 2021 r. do godz. 15.00.
Zgłoszenia przyjmowane będą codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Ośrodka tj. od 7:00 do 15:30.
W przypadku złożenia oferty drogą pocztową liczyć się będzie data wpływu oferty do Ośrodka Pomocy Społecznej w Miechowie.
Aplikacje, które wpłyną do Ośrodka Pomocy Społecznej po wyżej wymienionym terminie, nie będą rozpatrywane.
Konkurs zostanie przeprowadzony w trzech etapach:
I – etap konkursu – sprawdzenie ofert pod względem formalnym, bez udziału kandydatów.
Złożone oferty będą badane pod katem kompletności i spełnienia wymagań formalnych niezbędnych dla kandydata na wskazane stanowisko urzędnicze.
II – etap konkursu – pisemny test sprawdzający posiadaną wiedzę w zakresie zadań realizowanych na stanowisku Inspektora ds. obsługi systemu operacyjnego i weryfikacji świadczeń Pomocy Społecznej dla kandydatów spełniających wymagania formalne.
III – etap konkursu – rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami, którzy uzyskali co najmniej 50% pozytywnych odpowiedzi z testu.
Kandydatów zawiadamia się telefonicznie o terminie i miejscu drugiego i trzeciego etapu. Kandydaci składający dokumenty aplikacyjne proszeni są o podanie nr telefonu.
W miesiącu październiku 2021 r. wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Ośrodku Pomocy Społecznej w Miechowie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był niższy niż 6%.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej oraz na stronie internetowej Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Miechowie.
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Miechowie
Robert Gądek
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miechowie w związku z wzrastającym zapotrzebowaniem na usługi opiekuńcze dla osób starszych i niepełnosprawnych poszukuje osób chętnych do podjęcia pracy w zawodzie
opiekunki środowiskowej
Mile widziane osoby posiadające prawo jazdy kat. B oraz dysponujące własnym samochodem. Oferujemy zatrudnienie na podstawie umowy zlecenia.
- Wymagania preferowane:
- doświadczenie w pracy z osobami starszymi, niepełnosprawnymi lub wymagającymi opieki,
- dyplom w zawodzie opiekunka środowiskowa, opiekun osoby starszej oraz opiekun medyczny, lub zaświadczenie o ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego w tych zawodach,
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie zawodu opiekunki środowiskowej,
- kurs pierwszej pomocy,
- empatia,
- asertywność,
- dyspozycyjność,
- komunikatywność,
- zaangażowanie,
- prawo jazdy kat. B i własny samochód do dyspozycji,
- umiejętność pracy w zespole oraz pracy samodzielnej,
- wysoka kultura osobista,
- dobra organizacja pracy.
- Do zadań na ww. stanowisku należy między innymi:
- Zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych, a w szczególności:
- utrzymywanie czystości w pomieszczeniach osoby wymagającej opieki,
- zmiana bielizny osobistej i pościelowej,
- zakup artykułów spożywczych i przemysłowych potrzebnych w gospodarstwie domowym za pieniądze podopiecznego,
- pomoc przy spożywaniu posiłków,
- pranie bielizny osobistej i pościelowej,
- przygotowanie i przynoszenie opału oraz palenie w piecu,
- wynoszenie nieczystości.
- Opieka higieniczno-sanitarna, a w szczególności:
- mycie i kąpiel podopiecznego,
- układanie chorego w łóżku,
- pomoc przy załatwianiu potrzeb fizjologicznych,
- zapobieganiu powstawaniu odleżyn,
- sprawowanie opieki nad podopiecznym niedołężnym podczas wizyty u lekarza,
- wezwanie lekarza, pielęgniarki środowiskowej.
- Pielęgnacja zlecona przez lekarza.
- Pomoc w podtrzymywaniu psychofizycznej kondycji podopiecznego.
- Zaspokajanie codziennych potrzeb życiowych, a w szczególności:
- Zlecona praca świadczona będzie w miejscu zamieszkania klienta GOPS w Miechowie –– teren Gminy Miechów.
Osoby zainteresowane proszone są o kontakt telefoniczny: (41) 382-11-61 lub 698-801-361
lub osobiście w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Miechowie, ul. Szpitalna 1, 32-200 Miechów.
Osoba do kontaktu: Marzena Włosek.
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ UL. SZPITALNA 1, 32-200 MIECHÓW OGŁASZA NABÓR DOKUMENTÓW APLIKACYJNYCH NA STANOWISKO PRACY
Pracownik socjalny
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miechowie ogłasza stały nabór kandydatów na opiekunów prawnych dla osób całkowicie ubezwłasnowolnionych i kuratorów dla osób częściowo ubezwłasnowolnionych
Osoby zainteresowane udziałem w rekrutacji proszone są o składanie wymaganych dokumentów w kopercie opatrzonej dopiskiem „Kandydat na opiekuna prawnego/kuratora” na dzienniku podawczym Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Miechowie lub pocztą elektroniczną na poniższy adres mailowy tutejszego Ośrodka, w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub za pośrednictwem poczty tradycyjnej na adres:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Miechowie
ul. Szpitalna 1, 32 – 200 Miechów
gops@gops.miechow.pl
Szczegółowych informacji na temat zadań opiekuna prawnego i kuratora oraz procesu rekrutacji kandydatów udziela osobom zainteresowanym Pani Barbara Górzyńska, tel. 41 382 11 62